"Nejsem obyčejný zvhrlík, jsem SUPER zvrhlík!" - Ero-sennin, Jiraya-sensei

úterý 15. dubna 2014

Věř jelenům, synu



Podíváme se i do Shikovi hlavinky, dětství stručněji, formou vyprávění, a pak jeho pohled na rozhovory s Temi… Vlastně není nutné tuhlle kapitolu číst, ale vysvětluje se tam například proč Shikamaru nenavrhl i sebe jako vhodného manžela pro Hinatu atd.

Jsem syn nejlepšího stratéga v Zemi Ohně a nejproblematičtější ženy na světě. Nemám žádné sourozence, je to dost výjimečné, řekl bych, že jsem vymodlené dítě. Přesto, že se matka s otcem vzali jako poměrně mladí, dlouho neměli děti. Ale pak jsem se narodil já. Celé moje dětství byla příjemná pohádka. Hodně jsem se učil, ale nikdy to pro mě nebylo příliš složité, otec taky vždycky říkal, že je důležité vědět, jak to na zámku funguje a mít přátele ve všech věkových vrstvách. Proto jsem si na rozdíl od ostatních hrabátek mohl chodit hrát ven. Skamarádil jsem se s Choujim, který se později stal šéfkuchařem, občas jsem se bavil s malým Inuzukou, který měl podivné představy o světě a občas jsem si i zahrál na honěnou s malou Ino. Naše rodina se starala také o velkou oboru posvátných jelenů, už od mala jsem je chodil krmit. Naši jeleni byli zvláštní, snesli u sebe jen málokoho, klan Nara a některé členy císařské rodiny. Pokud si chtěl člen klanu Nara vzít nějakou dívku, museli ji nejdřív přijmout jeleni. Díky dobrému společenskému postavení a mojí inteligenci jsem rychle stoupal. Zanedlouho jsem stárnoucího otce nahradil v roli nejvyššího stratéga. A pak přišla největší mise, jakou jsem kdy dostal, dojednání mírové smlouvy se Zemí Větru.
*
Před odjezdem do Hajimi se musela vyjednat ještě jedna důležitá věc. Museli jsme zjistit, jestli by případně byl možný sňatek mezi mnou a Hyuugou Hinatou. Chudák dívka ani nevěděla, o co jde. Nic jí nevysvětlili, v tomto bodu ovšem ani nebyla jiná možnost. Jeleni ji nepřijali.
*
Když vejde do místnosti žena, nedám najevo údiv, je velmi pohledná, podle jejích symbolů a popisů od našich špehů, i od jinud tuším, že je to princezna Temari. Jistě, něco podobného se od Suny dalo čekat, poslali dívku, protože si mysleli, že budeme zmatení z toho, jakým způsobem s ní máme jednat. Dobrý pokus.
„Předmět vyjednávání je vám předpokládám jasný.“
Zbrklá, ale aspoň jde rovnou k věci. „Ano, problematická situace.“
„Takže chápete obtížnost situace.“ Jemný otazník na konci.
Přestaň mě provokovat, holčičko, jistěže si to uvědomuji, trošku jí srazíme hřebínek. „Jistě, náznaky se objevují už asi pět let.“ Pečlivě sleduji výraz v její tváři, kontrolovat výraz umí dobře.
„Samozřejmě,“ kývne.
„Nejste jediní, kdo má v Kiri špehy.“ Schválně jak dlouho ten svůj výraz udržíš.
„To jste si mysleli, že to nevíme?“
Už se začíná rozžhavovat. „To jistě ne, nebylo by dobré podceňovat vaši inteligenci, že?“
„Ne, to jistě nebylo.“ Mám co dělat, abych se nezačal smát, je to svým způsobem roztomilé.
„Každopádně, to vy jste nabídli spojenectví, a tudíž je na vás, abyste učinili první návrh podmínek.“ Poslechneme si, co nám nabídnou.
„Jistě.“ Zaklapne vějíř a zvlní rty do lehkého úsměvu. „Vzhledem k tomu, že císař ohňové mě nemá mužského nástupce se, přirozeně, stane císařem manžel princezny Hinaty, je to tak?“
Jde na to docela chytře, rozhodně začala z toho spráného konce. „Ano, s největší pravděpodobností ano, původně přicházel v úvahu ještě Neji-sama, ovšem ten tuhle možnost naprosto zazdil svým neuváženým sňatkem.“ Dám jí možnost trochu si do nás pošťourat
„Jistě, o tom už jsme slyšeli, vzal si kovářku, že ano?“
Reaguje podle očekávání, je čas bránit Nejiho čest. „Ano, je to velmi milá dívka, jednou jsem se s ní setkal, je velmi radikální, co se týče etikety a pravidel.“
„To ovšem nic nemění na tom, že je kovářka.“
Je čas jí to oplatit. „To jistě ne, ale tuším, že to byl váš bratr, vaše dvojče, co odmítl ten domluvený sňatek a místo toho se začal zabývat bůhví čím.“ Ve tváři se jí na chvíli objeví bolest a já vím, že jsem se trefil do citlivého místa.
„Dědička klanu Furukawa by se nedala popsat jako oslnivě krásná, nebo třeba inteligentní. Můj bratr udělal nenapravitelnou chybu, a také za to tvrdě zaplatil.“ Přesto, že se snaží působit lhostejně je v jejím hlase cítit lítost, myslím, že ho musela velmi milovat.
„Ale to jsme odbočili, že?“
„Jak už jsem říkala, manžel princezny Hinaty se stane císařem, rozhodně se shodneme na tom, že to nemůže být jen tak někdo obyčejný.“
Zatím to dává smysl, kývnu na ni, ať pokračuje.
„Mnoho adeptů na tento post ve vaší zemi není, obzvlášť po té záležitosti s Uchihy a Hyuugou Nejim. Kdo přichází v úvahu?“
Ona si prostě musela rýpnout. Když o tom tak přemýšlím, docela mi připomíná moji matku.
„Je tu Rock Lee, dědic nejlepší školy bojových umění, dále dědic klanu Aburame a-“
„Neříkejte, že ještě někdo?“
Trochu jí poškádlím, původně jsem chtěl říct a to je asi všechno, ale když takhle sama naletěla… „Vlastně ano, je tu ještě ten chlapec od Inuzuků a dědic klanu Munakata.“
„Teď si ze mě děláte legraci, že ano? Klan Munakata už v podstatě zanikl, klan Inuzuka klesl tak hluboko, jak to jen šlo, vždyť ten chlapec o kterém tu mluvíte jako o možném císaři je bastard! Co se týče Aburame Shina, toho podivína snad ani nemůžete navrhnout jako císaře, víc než lidi ho zajímají ti jeho brouci. Navíc postavení jeho klanu už rozhodně není to, co bývalo. Nejlépe by z toho vyšel asi Rock Lee, který by byl poměrně vhodným adeptem, kdyby nebylo toho jeho otřesného vychování.“
Trochu se usměju, říkám tomu „neviditelný úsměv“, je inteligentní, a přes to jí ještě nedošlo, že celou dobu reaguje přesně tak, jak chci. „Víte toho o situaci v naší zemi rozhodně hodně.“
„Beru to jako poklonu, pane stratégu.“
„Jistě, jak jinak bych to také mohl mínit, že?“ Začíná bodovat, potřeboval bych taky vějíř jako má ona, možná bych to mohl navrhnout Saiovi jako novou dvorní módu.
„Netuším, za koho dalšího byste princeznu mohli vdát, leda, že byste chtěli uzavřít spojenectví s Kiri, ale mám dojem, že to nechcete. Pak jsou tu ještě drobnější ostrovní státy, ale, to pro vás rozhodně není tak výhodné jako sňatek s dědicem Země větru.“
Snažíš se vydírat, jo? „To je sice pravda, ale největší prospěch z tohoto sňatku stejně připadne vám, protože vaše panovnická linie získá větší vliv, také získáte spoustu úrodné půdy, které momentálně máte tak málo.“
„To je sice možné, ale jestli Kiri zaútočí, půjde nejdříve po vás, vy to spojenectví potřebujete víc než mi.“
Má docela postřeh. „Ale pro nás je tu ještě možnost spojit se s Kiri proti vám.“
„To neuděláte, je to mnohem nevýhodnější, než sňatek s princem Gaarou.“
Fajn, jdeme blufovat. „Myslíte? Dobrá, řekněme, že dáme přednost vám, v čem je to podle vás výhodnější?“
„Předně, mi vás nevypleníme, ani vás nebudeme nutit měnit víru, tak, jak by to udělala mlžná, nebudeme ničit žádné písemnosti, ani rozpouštět vaši armádu, spojíme naše národy v jeden.“
Ach ano, uctívání krvavé mlhy, na to jsem málem zapomněl, a teď mat. „A to si myslíte, že k tomu všemu postačí jeden sňatek?“
Vidím, jak se jí to všechno vaří v hlavě, z tohodle není žádné příliš rozumné východisko, ví, že svého bratra Hanabi nabídnout nemůže, stejně jako kohokoli jiného, ona sama by musela o vrstvu níž a ani pro její sestřenici Matsuri tu není žádný příliš vhodný kandidát, co uděláš, princezno. Obětuješ se? Nebo nás zkusíš opít rohlíkem?
„V tom případě se nabízím jako dobrovolný adept pro domluvený sňatek, teď mně prosím omluvte.“
Vstává a rychle odchází, já se za ní můžu jen koukat s uznáním v očích, je vidět, že svoji zemi miluje, prošla mojí zkouškou.
*
Vím, co jí musím říct, nemusel jsem si to plánovat, za svoji správnou odpověď si zaslouží odměnu, štěstí pro svého bratra.
„Vaši nabídku přijímáme.“ Tentokrát začnu já, trochu jí to usnadním.
Mírně kývne hlavou.
„Bude to někdo z významnějšího klanu nebo rodiny, v úvahu připadá Rock Lee, Aburame Shino, nebo já. Ještě jsme se na tom zcela neshodli.“ Když navrhuji sebe, chci jí tím ukázat, že i já miluji svoji zemi, ovšem abych zjistil, jestli je to vůbec možné, bude muset projít zkouškou. Když o tom uvažuji, uvědomuju si, že vlastně docela chci, aby uspěla, je chytrá, krásná, temperamentní. A problematická.
„Jistě.“
„Ale ani dva nejsou vhodný počet, proto jsme se rozhodli přednést vám tento návrh. Je tu ještě váš bratr Kankuro, může si vzít ho z níže postavených klanů, dle vlastního výběru, pokud s tím ovšem daná rodina bude souhlasit.“ Baví mě mluvit o sobě v množném čísle, ona si pravděpodobně myslí, že mám rádce, ale jsem na to sám, stejně jako ona, zdá se, že nás oba testují.
Lehce povytáhne obočí, silnější reakci jsem u ní ani nečekal. „Dobrá, to je rozhodně výhodná nabídka, jen bych mu to neříkala takhle narovinu. Mohl by provést nějakou hloupost.“
Pořád ji nejvíc zajímá její bratr. „Jak to tedy chcete udělat?“
„Gaara pojede na politickou návštěvu a jako korunní princ bude potřebovat velký doprovod, nebude vypadat divně, když požádá svého bratra, aby jel s ním, mám takový dojem, že by to udělal, i kdybych ho o to nepožádala.“
Chytrá holka, jen doufejme, že si nějakou vyhlídne i bez nátlaku, možná by bylo nejlepší udělat to i bez… „To není špatný nápad, možná… Bude lepší, aby si i Hinata-hime nejdříve na Gaaru zvykla a až pak jí oznámíme, že je to její budoucí manžel.“
„Proti tomu nic nenamítám.“
„V tom případě jsme domluveni, delegace by měla přijet co nejdříve, ale zase ne příliš brzy, to by působilo nezdvořile, tak měsíc?“
„Ano, to nám vyhovuje.“
„Tou dobou vám také bude oznámen váš manžel.“
Vidím, že jí trochu ztuhnul výraz, ale pořád působí klidně. „Ano jistě.“
Vzájemně se ukloníme a společně opustíme místnost.
*
Hraju s otcem shogi. Je to taková naše tradice. Když se soustředím, tak ho dokážu porazit, ale to rozhodně neplatí o dnes.
„Nesoustředíš se, Shikamaru.“
„Tati? Podle čeho si jeleni vybírají naše ženy.“
„To nikdo neví, každopádně je to spolehlivý způsob, znáš ten příběh o Tagamovi Nara.“
„Myslel jsem, že je to jen pohádka?“
„Ne, je to jen velmi starý příběh, vezmi si z něj ponaučení, přesto že jsme jeden z nejchytřejších klanů, nejsme vševědoucí, věř úsudku jelenů.“
„Jistě otče.“ Nemá smysl nad tím přemýšlet, buď ji přijmou, nebo ne.

Tagama Nara je vymyšlená postava, Tagama znamená snče, pověsti o něm se dočkáte, už ji mám rozepsanou, nejdřív ji totiž Shikaku měl synovi říct, ale Shikamaru už ji zná, tak proč by mu ji opakoval znova.
Jass

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :D Alespoň doufám, že je za co děkovat... Ale jak mi nedávno někdo řekl, vždycky je za co děkovat, takže díky!